Proiect: Renovare Gradinita

Utilizarea imaginilor

Copiii in vizita pe santier la gradinita

Data execuției: 2012 – 2013

Acest program l-am conceput cu imagini interactive, sculptate in tencuiala colorata sau transpuse pe sticla prin pictura sau vitraliu. Le spun interactive pentru ca fiecare din ele contin o ciudatenie ce indeamna la o analiza mentala care poate fi repetata si dupa ce misterul s-a dezlegat. Sunt imagini care pot sa fie contemplate de catre copii sub indrumarea educatorilor si vin in sprijinul obiectivelor din curriculum-ul pt invatamantul prescolar. Va prezint imagini dintr-o gradinita renovata si redecorata la care am adaugat si o sugestie de interpretare convins fiind ca educatorii le vor gasi si alte scopuri educative mai nimerite.

Foto 1

Gradinita este o constructie veche si la renovarea ei s-au descoperit tablouri de o vechime considerabila. In consecinta am chemat un arheolog (Foto 1) …cu scule cam ciudate ce-i drept.

 

Foto 2

Foto 2: poate sa ajute copiii sa realizeze serieri de obiecte pe baza unor criterii date sau gasite de ei insisi, sa deduca ce element urmeaza intr-o serie analizand elementele anterioare ale acesteia. In partea dreapta compozitia veche in partea stanga compozitia renovata recent. Aceasta ii ajuta sa faca deosebirea intre vechi si nou, sa observe actiunea timpului asupra materialelor.

 

Foto 3

Foto 3:fatada construita si decorata cu sgraffito, vitraliu, pictura pe sticla, poate sa ajute pe copii sa numeasca animalele si sa le ordoneze dupa proportiile lor in tabloul din stanga, sa gaseasca anomalia din tabloul din dreapta si sa repuna imaginea in firescul ei pe coala proprie de desen.

 

Foto 4

Foto 4 (Sgraffito): poate sa ajute sa aprecieze comportamentul colegilor in raport cu propriul comportament:

La zambet ti se raspunde tot cu zambet!

 

 

Foto 5

Foto 5 (Vitraliu): ii indruma sa traiasca cu cei din jur stari

afective pozitive,sa manifeste prietenie,toleranta,armonie,concomitent cu invatarea autocontrolului.

 

Foto 6

 

Foto 6 (Sgraffito): ii ajuta sa defineasca dupa contur in alternanta imagini de pasari sau patrupede.

 

Foto 7

 

 

Foto 7 (Sgrafitto): ii ajuta sa plaseze obiecte intr-un spatiu dat, sa refaca desenul in forma corecta.

 

Foto 8

Foto 8 (Sgraffito): ii ajuta sa distinga forme geometrice: triunghi, dreptunghi si sa sesizeze pozitiile spatiale nefiresti ale laturilor scurte ce delimiteaza planurile prismelor.

Foto 9

 

 

 

 

Foto 9 (Sgraffito): ii ajuta sa sesizeze directiile stanga-dreapta si orientarea sus-jos, negativ-pozitiv.

Foto 11

Foto 10

 

Foto 10 (pictura pe sticla “Fantoma”) si

 

Foto 11: ii ajuta sa exerseze denumiri ale culorilor de baza verde,galben si a nonculorilor negru, alb. Dupa privirea fixa a punctului negru timp de 25 de secunde poate sa se joace cu imaginea pe peretii albi alaturati si sa repuna inima in pieptul fantomei care asteapta cu recunostinta.

 

Foto 12

Foto 12 (pictura pe sticla “Familia”): ii ajuta sa observe si sa enumere modificarile aparute in viata omului, tinerete-batranete, trecut-prezent-viitor, sa numeasa membrii familiei.

Foto 13

 

 

 

 

Foto 13 (pictura pe sicla, Mama, flori): ii ajuta sa descopere semnificatia lucrarii prin analiza formelor, liniilor, culorilor, sa priveasca si sa recunoasca creatii artistice corespunzatoare copilului prescolar si preocuparilor acesteia(doamna educatoare, flori).